8 tips voor een betere vindbaarheid SEO | Marketing bureau Limburg

8 tips voor een betere vindbaarheid SEO | Marketing bureau Limburg

Na het opvolgen van deze 8 tips zal je online vindbaarheid verbeteren en zal je bedrijf beter gevonden worden. 

1. Beoordeel hoe zoekvriendelijk uw site is

Voordat u wijzigingen aan uw site aanbrengt, moet u weten waar u aan toe bent. U moet weten of uw inhoud zichtbaar is voor zoekmachines, zodat ze uw site kunnen indexeren en vermelden.

Als je nu alles in HTML-tekstformaat hebt, dan zit je waarschijnlijk goed. Afbeeldingen, Java-applets, Flash-bestanden en andere soorten niet-tekstuele inhoud zijn echter praktisch onzichtbaar voor spiders van zoekmachines. Hoewel ze beweren dat ze een deel ervan kunnen crawlen, kunnen zelfs de meest geavanceerde crawltechnologieën deze inhoud niet nauwkeurig zien.
Als al uw inhoud HTML is, zullen zoekmachines het zien. Op Google zijn verschillende platvormen beschikbaar die je website crawlen en analyseren hoe sterk je SEO is. 

2. Evalueer uw concurrenten

Nadat je een algemene evaluatie van je inhoud op je blog hebt gedaan, is een andere zinvolle manier om te zien waar je SEO-gewijs staat, erachter te komen hoe je het doet ten opzichte van je concurrenten.

Dus waarom is het belangrijk om uw concurrenten in de gaten te houden? Om te beginnen is het een beetje alsof je een gratis SEO-inzicht krijgt. Uw concurrenten, vooral als het grote merken zijn, zullen waarschijnlijk tienduizenden dollars hebben uitgegeven om hun ranglijst te bereiken. U kunt dan zien wat werkt en wat niet werkt zonder al het geld te hebben uitgegeven.

3. Genereer profielen van uw doelgroep

De volgende stap die u moet nemen om uw SEO te verbeteren, is uitzoeken wie uw doelgroep is. Kent u zijn leeftijd, geslacht en pijnpunten? Weet jij waar deze mensen wonen?

Om te leren hoe je een persona ontwikkelt op basis van de gegevens van je doelgroep. Ze vertellen je zelfs hoe je taakanalyses en scenario's moet maken om de persona's te ontwikkelen.

Wat u probeert te doen, is uw SEO-strategie richten op de pijnpunten van uw publiek. Wat heeft uw publiek echt nodig? Voldoe je aan zijn behoeften? Als u deze informatie begrijpt, kunt u een plan voor uw inhoud ontwikkelen dat zich richt op deze pijnpunten.

4. Een effectief zoekwoordenplan opstellen

Krijg je liever elke maand 1.000.000 bezoekers van Google of 1.000? Je gevoel vertelt je waarschijnlijk dat je voor 1.000.000 moet gaan, maar de realiteit is dat je niet genoeg informatie hebt om een weloverwogen beslissing te nemen.
Het zoekwoordspel gaat niet alleen over verkeer. Het gaat ook om kwaliteit.

U moet naar conversieratio's kijken om een weloverwogen beslissing te nemen.
Dit betekent dat je moet kijken naar grotere doelen en baanbrekend zoekwoordvolume. Dit is het beste te onderzoeken via de Google Keyword Planner, deze tool laat precies zien hoevaak je zoekwoord wordt gezocht en in hoeverre er concurrentie is binnen dit zoekwoord. Wanneer een zoekwoord volume heeft in zoekopdrachten is het de moeite waard om hier op te focussen. 

5. Focus op de Mobiel

Steeds meer klanten gebruiken de mobiele telefoon om naar de website te navigeren. Vandaar dat je mobiele website design zeer belangrijk is voor de klant. Wanneer deze niet geoptimaliseerd is, zullen klanten het niet prettig vinden om op je website te zijn. 

6. Laadtijd website

Google vind het belangrijk dat je website geoptimaliseerd is op het gebied van laadtijd. Dit wil zeggen dat wanneer je website langzaam laadt, Google je lager in de ranking zet dan een website die sneller laadt. Een aantal tips om je website te versnellen zijn afbeeldingen comprimeren, i.p.v. de volledige video plaatsen, een youtube video te plaatsen. 

7. Houdt het makkelijk

Zorg voor een goede layout van tekst en structuur op je website. Dit zorgt ervoor dat het voor een potentiele klant in een korte tijd duidelijk wordt wat je te bieden hebt en waarom deze klant met jou zou moeten samenwerken. Wanneer een klant lappen aan tekst dient te lezen om het product / dienst te begrijpen zal hij dit waarschijnlijk vervelend vinden. Vandaar dat het beter is om het kort en overzichtelijk te houden i.p.v. lang en uitvoerig.

8. Social Media 

Los van het feit dat social media pagina's nieuwe klanten kunnen aanleveren, heeft het ook invloed op de SEO. Wanneer je social media pagina's aanmaakt en deze fatsoenlijk inricht kan je hierop uiteindelijk diverse www links naar je website plaatsen. Zodoende wordt dit meegerekend als Linkbuilding en zal dit je online vindbaarheid in Google verbeteren. 

 

 

Terug naar blog