Adverteren op Google marketing bureau in Limburg

Adverteren op Google als beginner. Wat zijn de mogelijkheden?

Veel bedrijven willen deze dagen adverteren op Google om zichzelf beter vindbaar te maken. Echter, blijkt in de praktijk dat veel ondernemers niet met zekerheid kunnen zeggen waar ze moeten beginnen en of het beste eruit gehaald wordt. 

Binnen Google Adwords zijn verschillende advertentie mogelijkheden, denk hierbij aan de volgende opties: keywords, shopping, display en performance max campagnes. 

Tussen deze campagnes zit natuurlijk veel verschil en niet iedere campagne matcht bij ieder bedrijf. Maar wat zijn nu deze verschillen? Dat lees je hieronder! 

Wat zijn Keyword Advertenties?

Keyword advertenties zijn advertenties die zich focussen op tekstueel een boodschap over te brengen. Hierbij  kan een adverteerder een bepaald zoekwoord kiezen, wat gekoppeld wordt aan de boodschap. Heel simpel gezegd, wanneer een klant dat zoekwoord in Google vermeldt, zal deze klant je advertentie te zien krijgen. Keyword advertenties worden over het algemeen ingezet bij een groot scala aan bedrijven, denk aan bedrijven die services, diensten en producten aanbieden. 

Adverteren op Google keyword ads marketing bureau in Limburg


Wat zijn Display Advertenties?

Daarnaast heb je ook display advertenties, deze advertenties focussen zich op het communiceren van een boodschap met een afbeelding of video. Deze afbeeldingen / video kunnen in verschillende maten ingezet worden en zorgen ervoor dat een tekstuele + grafische boodschap gecommuniceerd worden. Google zal deze afbeeldingen door haar gehele netwerk verspreiden, denk hierbij aan de volgende plekken; youtube en zijkant websites. Display advertenties worden over het algemeen ingezet bij een groot scala aan bedrijven, denk aan bedrijven die services, diensten en producten aanbieden. 

Adverteren op Google display ads marketing bureau in Limburg


Wat zijn Shopping Advertenties?

Vervolgens heb je shopping advertenties. Wanneer je in Google een product opzoekt, krijgt je in 99% van de gevallen Google shopping advertenties te zien. Dit zijn namelijk producten die dan helemaal bovenaan komen te staan bij de zoekresultaten. Deze manier van advertenties is voornamelijk geschikt voor bedrijven die online producten verkopen. Wanneer een bedrijf zich focust op het aanbieden van een service / dienst zijn shopping advertenties hier totaal niet geschikt voor. In het geval dat je wel producten online verkoopt, dan zijn shopping advertenties de sterkste keuze. 

Adverteren op Google shopping ads marketing bureau in Limburg

 

 

Wat zijn Performance Max Advertenties?

Als laatste heb je de Performance Max advertenties. Deze advertentie combineert het gehele collectief van advertentie methodes in Google. Wanneer je hier dus gebruikt van maakt, zal een combinatie ontstaan tussen keyword, display en shopping campagnes. Waarbij Google beslissingen maakt, op welk gebied de grootste returns gemaakt worden. Deze manier van adverteren is makkelijker dan andere en levert mooie resultaten op. Echter is het lastiger om deze individueel aan te passen / optimaliseren. Dit komt, omdat het een collectief van advertentiemogelijkheden is en hierbij dus ook middelen ingezet worden die waarschijnlijk niet goed aansluiten bij je bedrijf. Wanneer je geen E-commerce bedrijf zou zijn, lonen deze advertenties niet. 

Adverteren op Google Performance Max ads marketing bureau in Limburg

Terug naar blog