Conversie percentage verhogen van je bedrijf

Conversie percentage verhogen van je bedrijf

In mijn beleving is het conversiepercentage het meest belangrijke onderdeel van internet marketing. Het is namelijk bepalend voor het succes van je bedrijf. Conversie is de verhouding tussen het totaal aantal mensen en de groep mensen die daadwerkelijk actie onderneemt. Maar wat kun je doen om het conversiepercentage te verhogen? De drie volgende stappen kan een bedrijf ondernemen om haar conversiepercentage te verhogen; 


  1. Meer vertrouwen realiseren op de website: 

- Plaats video's waarin mensen echt kennis met je maken

- Plaats video ervaringen van een aantal klanten

- Keurmerken plaatsen

- Transparant zijn over je organisatie

- Je medewerkers tonen

- Het productieproces laten zien

- Plaats reviews / quotes van klanten

  1. Gebruiksvriendelijkheid verhogen: 

- Verklein het aantal kliks tussen A en B

- Maak je website design mooier

- Laat randzaken weg in het design

- Verbeter de pagina snelheid 

- Maak het navigatiemenu simpeler

- Gebruik geen vaktaal / jargon

- Doseer de informatie, hoe dieper je klikt hoe meer info

- Maak de website geschikt voor mobiele telefoons en tablets

 

  1. Doelgroep analyse 

Door het karakter van je doelgroep te analyseren zul tot ontdekking komen dat je bijvoorbeeld de teksten van je campagne moet herschrijven of de kleuren moet aanpassen. Het allerbelangrijkste is dat je de website zodanig inricht met content en design dat het zo perfect mogelijk aansluit met de behoeftes / vragen van je doelgroep. Zodanig zal de doelgroep je website / content ook heel relevant vinden. 


Wanneer je deze drie punten toepast, zal het conversiepercentage verbeteren van je bedrijf. 

Terug naar blog