Marketing in vastgoed | Hoe ontwikkelt het?

Marketing in vastgoed | Hoe ontwikkelt het?

4 PERSPECTIEVEN IN VASTGOED MARKETING

4.1 Video wordt steeds belangrijker

Digitale online technologieën die ook kunnen worden gebruikt voor vastgoedmarketing ontwikkelen zich snel. Nu al wordt onroerend goed op de markt gebracht met behulp van vastgoed video's en, in het geval van nieuwe gebouwen, met grafische video simulaties die online kunnen worden bekeken. Zo zou in de toekomst marketing via videokanalen zoals YouTube nog belangrijker kunnen worden, wat nu al de norm is voor massaproducten zoals consumptiegoederen en voertuigen. Hier worden promotievideo's, productrecensies en documentaires geplaatst via videokanalen, die vervolgens door gebruikers kunnen worden beoordeeld, leuk gevonden en gedeeld. Door de nog uitgebreidere driedimensionale en dynamische presentatie via video's kunnen geïnteresseerden dus nog actiever worden bereikt.


4.2 Sociale media marketing

Social media marketing zou in deze context ook nog belangrijker kunnen worden voor de vastgoedsector. Nu al worden zogenaamde influencers gebruikt om consumentengoederen online te beoordelen en te promoten. Influencers zijn goed verbonden persoonlijkheden in de online gemeenschap die zelf video's maken en plaatsen. Zij ontvangen prikkels van aanbieders voor het presenteren van het geadverteerde object. Echter is het ook mogelijk om online advertenties aan te zetten om zodoende nieuwe onbekende Consumenten te bereiken. Denk hier aan middelen zoals Google Adwords, Facebook Instagram & LinkedIn. 

Door dit toe te passen binnen je vastgoedmarketing komen steeds meer nieuwe onbekende klanten bij je website terecht. Zodoende kan je de klantenkring vergroten zonder al te veel tijd kwijt te zijn. 


4.3 Vooruitzichten en behoefte aan verdere aanpassing. 

Door de snelle ontwikkeling van digitale technologieën verandert de vastgoedmarkt voortdurend. Vastgoedaanbieders worden uitgedaagd om te gaan met steeds nieuwe technologieën voor vastgoedpresentatie en klantenwerving om concurrerend te blijven en vastgoedprojecten tegen aantrekkelijke prijzen te positioneren. Vastgoed Verkopers en -verhuurders kunnen daardoor steeds meer profiteren van professionele makelaars die bekend zijn met de nieuwste technologieën en online een brede vastgoedportefeuille aanbieden. Vooral in internetmarketing kunnen professionele makelaars bijdragen aan het opbouwen van een nieuwe klantenkring.

Terug naar blog