Tips voor online adverteren E-commerce

Kort samengevat bestaat e-commerce adverteren uit het weergeven van betaalde berichten op online kanalen, met als einddoel om potentiële consumenten over te halen om een artikel of dienst te kopen. Het kan ook zijn om naamsbekendheid te creëren.

Adverteerders focussen zich op bepaalde advertentiestrategieën. Over het algemeen focust het grootste gedeelte binnen de E-commerce op conversie advertenties. Deze advertenties focussen op het verkopen van producten of diensten i.p.v. andere doelen.

E-commerce advertenties zijn er in een groot aantal verschillende vormen, van videoadvertenties tot carrouseladvertenties. Dat betekent dat er voor elke situatie de ideale advertentie is, ongeacht de doelstellingen van een bedrijf. Er is echter nog steeds veel concurrentie binnen de advertentie wereld. Afhankelijk van de opgestelde advertenties, website en het product of dienst wat je verkoopt, bepaald in hoeverre de advertenties succesvol zijn.

Natuurlijk is het starten van adverteren zeer complex in de eerste fase. Veel bedrijven kunnen namelijk niet met zekerheid zeggen dat het beste uit hun advertenties gehaald worden. In veel gevallen dient de adverteerder diverse advertenties op te stellen. Vanuit hier is het aan de adverteerder om de advertenties te beoordelen op basis van winstgevendheid.

Om dit te kunnen beoordelen, dient de adverteerder de belangrijkste advertentie statistieken te begrijpen. De belangrijkste binnen volgens ons marketing bureau is de Return on advertising Spent, wat simpel betekent, het rendement uit de advertentie investering. Vanuit dit getal kun je bereken in hoeverre de advertenties winstgevend zijn. Op deze manier kan een adverteerder selecteren tussen de best presterende advertenties.

Uiteindelijk wanneer de adverteerder de best presterende advertenties heeft geselecteerd, kan hier nu geschaald mee worden. Hiermee bedoelen we dat het budget van huidige advertenties verhoogt wordt. Natuurlijk geldt hier weer dat de financiële cijfers achter de advertenties het belangrijkste zijn.

Binnen de E-commerce wereld wordt voornamelijk Facebook, Instagram, Google Shopping & Video ads toegepast om het huidig aantal verkopen te verhogen.

Terug naar blog